"Losing the differences we find the friendship" 22.-28.9.2010

1.den  22.9.2010

Jízda probíhala až na menší kolonu před hranicemi celkem normálně. Když jsme dorazili na místo, čekala nás skupina půvabných slečen v čele s vedoucí Magdou a Tomášem.

Hned po ubytování jsme vyrazili na večeři. Ze začátku to bylo dost chaotické, ale potom jsme podstoupili zábavný seznamovací večer a hru Améba. Každý jsme se představili a řekli stručně něco o sobě. Polky zajímalo, zda se nám zalíbí. Po 10 hodině jsme se přesunuli na pokoje, kde zábava pokračovala.

2.den  23.9.2010

Časně ráno jsme nastoupili na snídani. Poté jsme byli rozděleni do poslko-českých skupin podle své záliby. Hned jsme se pustili do zadaných úkolů. V 11:00 se někteří z nás stali mediálními hvězdami, neboť se na naši činnost přijela podívat televize. Po obědě jsme absolvovali procházku po městě jehož jméno nejsme schopni přečíst, natož napsat. Ve skupinách jsme se pustili do tvoření legendy o vzniku již zmíněného města a jiných úkolů. Večer probíhal představením Polské a České kultury a samotných zemí. Den jsme zakončili tancem a zpěvem v klubovně a ochutnávkou polských národních „delikates!“

3.den  24.9.2010

Vstali jsme ráno na vydatnou snídani. Po deváté jsme opustili naše pokoje a vydali jsme se na cestu do města Dzierżoniow. Jeli jsme autobusem. V Dzierżoniowe nám bylo představené sídlo organizace, která se o nás stará. Po té jsme vystoupali na vysokou věž, ze které byl nádherný výhled na město a okolí. Po návątěvě věže jsme dostali rozchod. Roxana nás pozvala na návątěvu její ąkoly. Po cestě nám ukázala obchody se suvenýry, byla dokonce i tak ochotná, že nám směnila eura na zloty. Ve ąkole jsme se podívali na část hodiny matematiky. Po té jsme se vąichni vydali na procházku okolo města. Při čekání na autobus jsme dlouhou chvílí trávili v parku. Po příjezdu zpět na ubytovnu jsme měli oběd a volný čas. Po večeři je v programu prezentace práce jednotlivý  ch skupin a zábava.

4.den  25.9.2010

Ihned po snídani jsme hráli hru klanza. Byli jsme se podívat na staré pevnosti v městě Klodzko. Do města jsme jeli autobusem, který nás úzkými uličkami dovezl až na místo. Navštívili jsme bývalou obranou pevnost. V rámci prohlídky bylo zapotřebí projít labirintem podzemních chodeb. Třešničkou na dortu byl průlez chodbou 90 x 60cm. Následovala prohlídka okolí a odpočinek na vrcholu pevnosti. Poté naše kroky směřovaly k vlakovému nádraží. Cesta byla dlouhá, prokládaná polským smíchem. Večer jsme trávili přípravou na pondělní vrcholnou prezentaci naší návštěvy.

5.den  26.9.2010

Tento den byl velmi zábavný, jelikož jsem jeli do Dzierżoniowa na bowling. Podnik byl otevřen jen pro nás, takže ještě ve volném čase před otevřením jsme poslkým dívkam vysvětlili hru na šlapanou, náš smích přerušil příchod pana majitele, který nás obul do speciálních bot. Družstva byla podle skupin, ve kterých plníme úkoly i na Kasztele. Po hrách jsme se vrátili zpět na ubytovnu, kde jsme od půl paté měli začít cvičit na pondělní představení. Polská skupina, snad omylem, přišla o hodinu a půl později, proto jsme čekání vyplnili zpěvem a trénováním našeho účinkování na divadlo. Nakonec se připojilo i Polsko a my mohli začít. Už umíme polský tanec, polskou báseň, polské písně a mnoho dalšího z polských zvyků a slov. Dívky se naopak učili od nás. Po zkoušení nastalo grilování, které i po předchozí večeři chutnalo skvěle. Proto jsme na jedení a unavení šli spát.

6.den  27.9.2010

V devět hodin jsme se sešli v zadní místnosti a hráli české hry. Poté jsme začali trénovat písničky básničky a tance na večerní česko-polský večer. Tím jsme ztrávili i zbytek dne. Většina věcí proběhla na poslední chvíli. Odpoledne jsme domalovávali výzdobu a asi hodinu před představením jsme vymysleli dva nové tance. Později jsme dostali stejná trička a na tváře jsme si namalovali českou a polskou vlajku. Představení začalo v sedm hodin. Hostům jsme předvedli několik polských a českých písniček, tanců, básní a převyprávěli jim legendu o Kulíškovi. Zjistili jsme, že naše námaha se vyplatila – naše představení se líbilo. Večer peo nás byla připravená diskotéka. Druhý den nebyl tak radostný jako ten předešlý. Hned po snídani jsme se sbalili, zazpívali jsme si, poplakali jsme si, rozloučili jsme se a vyrazili do Čech.

Více fotografií nalezenete zde:http://www.maskrajinasrdce.cz/cs/galerie/fotogalerie/22-2892010-mezinarodni-projekt-pro-mladez-losing-differences-we-find-friendship